NAPÍSALI O NÁS

NAPÍSALI O NÁS

Najčítanejší český seriózny denník MF DNES uverejnil 8. júna 2016 obsiahly článok, ktorého autor Pavol P. Novotný sa zameral na náš úspešný predaj krmiva pre domácich miláčikov na slovenskom a českom trhu. Prinášame skrátené znenie:

PRAHA - Do kŕmenia pre domácich miláčikov Mountfield naskočil len pred tromi rokmi a už sa z neho stala jednotka na trhu v oblasti kŕmenia pre psy a mačky. Vlani predal 11 000 ton krmiva za viac ako 300 miliónov Kč (cca 11,5 milióna €).

Napríklad špecializovaný reťazec PetCenter predá v tejto kategórii krmivá za zhruba štvrť miliardy korún ročne. „Aby ste boli najväčší predajca, musíte splniť nároky zákazníkov ako z hľadiska kvality, ako aj z hľadiska ceny,“ láka obchodný riaditeľ spoločnosti František Komora. Firma ponúka tri rady krmiva, od štandardného až po super prémiový, pre každý z nich má svoju vlastnú značku a vo všetkých kategóriách sa firma chváli výrazne nižšou cenou, než má zavedená konkurencia.

„Dovážame krmivo priamo z výrobných závodov a tým výrazne ovplyvňujeme cenu. Navyše za 25 rokov máme v databáze celkovo 1,5 milióna zákazníkov, každý štvrtý má psa alebo mačku, to je celkom takmer 400 tisíc potenciálnych zákazníkov. Práve pre nich berieme krmivo ako službu, na ktorej nepotrebujeme zarábať,“ dodáva.

Najväčšiu časť marže totiž firme generuje oblasť záhradnej techniky a bazénov, zatiaľ čo krmivom chce svojich zákazníkov rozhýbať k častejším návštevám svojich predajní. Mountfield svoje krmivo vyrába u veľkých európskych výrobcov, menovite v holandskej Partner in Pet Food, talianskej Monge, poľskej Mispol a v španielskej spoločnosti Dibaq. „Čo sú továrne vyrábajúce väčšinu značiek, ktoré vidíte na slovenskom a českom trhu,“ dodáva Komora. Firma predáva svoje zvieracie značky výhradne vo svojej obchodnej sieti, ktorú dnes tvorí 74 predajní na Slovensku a v Česku. 90 percent sa predá v predajniach, desatina cez internetový obchod firmy. Predávať cez ďalšie reťazce firma neplánuje. Uvažuje však o vývoze svojich značiek za hranice.