15. 5. 2025
Mountfield SK, s.r.o., so sídlom Kollárova 85, 036 01 Martin, IČO: 36377147, IČ DPH: SK2020119002, spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina v odd. Sro, vl. č. 10844/L (ďalej len „predávajúci“), vydáva s účinnosťou od 15. 5. 2025 tento Reklamačný poriadok:
I. Všeobecné ustanovenia
- Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Obchodných podmienok predávajúceho. Reklamačný poriadok upravuje postup pri reklamácii tovaru zakúpeného v internetovom obchode (e-shope) predávajúceho (ďalej len „tovar“ alebo „výrobok“).
- Definície pojmov uvedené v tomto Reklamačnom poriadku majú prednosť pred definíciami uvedenými v Obchodných podmienkach. Ak tento Reklamačný poriadok nejaký pojem nedefinuje, použije sa definícia pojmu uvedená v Obchodných podmienkach. Pojmy neuvedené v tomto Reklamačnom poriadku ani Obchodných podmienkach majú význam podľa platnej právnej úpravy Slovenskej republiky. s.r.o., so sídlom Kollárova 85, 036 01 Martin, IČO: 36377147, IČ DPH: SK2020119002, spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina v odd. Sro, vl. č. 10844/L (ďalej len „predávajúci“), vydáva s účinnosťou od 15. 5. 2025 tento Reklamačný poriadok:
- Kupujúci by sa mal vo vlastnom záujme zoznámiť s týmto Reklamačným poriadkom ešte pred objednaním tovaru.
II. Poučenie o právach spotrebiteľa zo zákonnej zodpovednosti za vady:
- Predávajúci zodpovedá za vady tovaru dodaného kupujúcemu, ktoré existujú v čase dodania tovaru a prejavia sa do dvoch rokov od dodania tovaru, a to za podmienok stanovených zákonom (ďalej len „zákonná zodpovednosť za vady“).
- Kupujúci musí vytknúť vadu tovaru u predávajúceho (ďalej len „reklamácia“) do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr ale do uplynutia doby zákonnej zodpovednosti za vady.
- V prípade oprávnenej reklamácie sa do doby zákonnej zodpovednosti za vady nepočíta doba, ktorá uplynula odo dňa uplatnenia reklamácie až do dňa, keď bol kupujúci informovaný o vybavení reklamácie (tzn. o dobu vybavovania reklamácie sa doba zákonnej zodpovednosti za vady predlžuje).
- Ak dôjde v dobe zákonnej zodpovednosti za vady u kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom, k výmene tovaru za nový tovar alebo výmene časti tovaru za novú, na nový tovar alebo novú časť tovaru začína plynúť nová doba zákonnej zodpovednosti za vady. V prípade zakúpenia tovaru na podnikateľské alebo iné obchodné účely bude u nového tovaru alebo novej časti tovaru vždy len dobiehať neuplynutá časť zákonnej doby zodpovednosti za vady vzťahujúcej sa k pôvodnému tovaru.
- Kupujúci môže uplatniť reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, v určenom zmluvnom servise (ak je to uvedené v záručnom liste), alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie (napr. poštou na adrese sídla alebo miesta podnikania predávajúceho alebo e-mailom zaslaným na e-mailovú adresu predávajúceho eshop@mountfield.sk.
- Kupujúci musí pri uplatnení reklamácie preukázať existenciu zmluvného vzťahu s predávajúcim (napríklad predložiť predávajúcemu doklad o kúpe tovaru alebo záručný list tovaru).
- Predávajúci poskytne kupujúcemu bezodkladne po uplatnení reklamácie písomné potvrdenie o vytknutí vady, v ktorom uvedie lehotu, v ktorej vybaví uplatnenú reklamáciu. Táto lehota musí byť primeraná a nesmie byť u reklamácie uplatnenej spotrebiteľom dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady. To neplatí, ak je dlhšia lehota odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť (napr. nevhodné klimatické podmienky, nepredloženie tovaru).
- Na účely posúdenia a vybavenia reklamácie kupujúci odovzdá tovar v prevádzkarni predávajúceho, okrem prípadov, ak to povaha tovaru neumožňuje alebo by to spôsobilo kupujúcemu závažné ťažkosti. V týchto prípadoch je kupujúci povinný sprístupniť tovar predávajúcemu alebo nemu určenej osobe v mieste jeho inštalácie (a v prípade potreby tiež umožniť predávajúcemu odviesť tovar k ďalšiemu posúdeniu do špecializovaného servisného strediska).
- Kupujúci má právo na bezplatné odstránenie vady tovaru, za ktorú zodpovedá predávajúci v rámci zákonnej zodpovednosti za vady, a to opravou tovaru alebo výmenou tovaru za nový. Odstraňovanie vady nesmie kupujúcemu spôsobiť závažné ťažkosti. Právo zvoliť si medzi opravou a výmenou tovaru má kupujúci, pričom je ale obmedzený tým, že si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý je pre predávajúceho nemožný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady. Ak predávajúci neodstránil vadu v stanovenej lehote alebo ju odmietol odstrániť kvôli nemožnosti alebo neprimeraným nákladom, ak má tovar opakovane rovnakú vadu aj napriek predchádzajúcej oprave alebo výmene (obvykle ak sa vyskytne rovnaká vada, ktorá bola už najmenej dvakrát odstraňovaná), ak je vada tak závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z ceny alebo odstúpenie od zmluvy, alebo ak predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru alebo právo odstúpiť od zmluvy. Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ak sa spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Ak bolo v rámci jednej kúpnej zmluvy nakúpených viacero tovarov, kupujúci môže odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu k vadnému tovaru. Vo vzťahu k ostatným tovarom môže odstúpiť, len ak nemožno dôvodne očakávať, že si ponechá ostatné tovary bez vadného tovaru.
- Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady tovaru (zamietne reklamáciu), dôvody tohto odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, preukáže znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom príslušnej akreditovanej, autorizovanej alebo notifikovanej osoby zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže uplatniť reklamáciu opakovane a predávajúci nemôže takúto zodpovednosť za vadu odmietnuť.
- V prípade oprávnenej reklamácie uplatnenej v rámci zákonnej zodpovednosti za vady má kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, voči predávajúcemu právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením reklamácie (vrátane nákladov na prevzatie náhradného alebo opraveného tovaru). Kupujúci musí toto právo uplatniť u predávajúceho najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opraveného tovaru alebo náhradného tovaru, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak toto právo zanikne.
III. Podmienky záruky poskytovanej spoločnosťou Mountfield nad rámec zákonnej zodpovednosti za vady:
- Predávajúci poskytuje u vybraných tovarov dodaných kupujúcemu vedľa zákonnej zodpovednosti za vady aj spotrebiteľskú záruku, ktorou na seba predávajúci preberá zodpovednosť za to, že tovar nemá v čase dodania kupujúcemu výrobné vady, na ktoré sa vzťahuje záruka, a že sa takéto výrobné vady ani neprejavia v poskytnutej záručnej dobe (ďalej len „záruka“).
- Predávajúci v rámci záruky nezodpovedá za životnosť tovaru. Záručnú dobu podľa týchto záručných podmienok teda nie je možné zamieňať so životnosťou tovaru, tzn. dobou počas ktorej pri správnom používaní a údržbe môže tovar vzhľadom na svoje vlastnosti, účel použitia a bežnú intenzitu jeho používania vydržať a zachovať si svoje obvyklé vlastnosti.
- Záručná doba začína plynúť dňom dodania tovaru kupujúcemu (alebo osobe, ktorá preberá tovar v jeho zastúpení).
- Na tovary s vyznačenou dobou použiteľnosti sa poskytuje záruka so záručnou dobou, ktorá sa rovná dĺžke doby použiteľnosti vyznačenej na tovare.
- V prípade, že je tovar zakúpený fyzickou nepodnikajúcou osobou a súčasne je používaný touto osobou len pre osobnú potrebu, je na tovar poskytovaná záruka so záručnou dobou uvedenou (pre daný druh tovaru) v predajnom doklade alebo záručnom liste.
- Ak je tovar zakúpený alebo používaný fyzickou osobou pre podnikateľské alebo iné obchodné účely alebo právnickou osobou, je na tovar poskytovaná záruka so záručnou dobou vždy 2 roky, a to aj v prípade, že je na predajnom doklade uvedená dlhšia záručná doba.
- Vadu tovaru, na ktorú sa vzťahuje záruka, musí kupujúci vytknúť u predávajúceho (ďalej v tejto časti len „reklamácia“) bez zbytočného odkladu po jej zistení, resp. potom, čo mohol vadu pri dostatočnej starostlivosti zistiť, najneskôr však do uplynutia záručnej doby. V rámci vytknutia vady je potreba označiť vadnú vlastnosť tovaru alebo oznámiť predávajúcemu, ako sa vada prejavuje. Ak sa používaním tovaru po prejavení sa reklamovanej vady zmenil stav tovaru natoľko, že bude obťažné alebo nemožné reklamovanú vadu posúdiť, alebo ak sa ďalším používaním tovaru s vadou jeho stav významne zhoršil, predávajúci reklamáciu zamietne kvôli nedodržaniu podmienok záruky.
- Kupujúci môže uplatniť reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho. Ak je v záručnom liste uvedený zmluvný servis, uplatňuje sa reklamácia v tomto servise.
- Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný predložiť predávajúcemu predajný doklad alebo záručný list.
- Na účely posúdenia a vybavenia reklamácie kupujúci odovzdá tovar v prevádzkarni predávajúceho, okrem prípadov, ak to povaha tovaru neumožňuje. V týchto prípadoch je kupujúci povinný sprístupniť tovar predávajúcemu alebo nemu určenej osobe v mieste jeho inštalácie (a v prípade potreby tiež umožniť predávajúcemu odviesť tovar k ďalšiemu posúdeniu do špecializovaného servisného strediska). Dopravu tovaru k predávajúcemu a späť zabezpečuje vždy kupujúci.
- Kupujúcemu vznikajú práva zo záruky na tovar len v prípade, ak v dobe uplatnenia reklamácie uhradil predávajúcemu celú kúpnu cenu tovaru a nemá ani akékoľvek iné neuhradené záväzky voči predávajúcemu po splatnosti (nie je v omeškaní s ich platbou).
- Pri výrobkoch, u ktorých je to vyznačené v záručnom liste, je platnosť záruky podmienená pravidelnými posezónnymi prehliadkami alebo odbornou montážou.
- O spôsobe, akým bude vybavená reklamácia tovaru, rozhoduje vždy predávajúci. Oprávnenú uznanú reklamácia bude predávajúci podľa vlastného uváženia riešiť odstránením vady odbornou opravou tovaru alebo poskytnutím nového tovaru totožných alebo lepších parametrov (prípadne novej časť tovaru, ktorá bola dotknutá vadou), a to výmenou za pôvodný vadný tovar (vadnú časť tovaru), a ak to nebude možné alebo účelné, poskytnutím primeranej dodatočnej zľavy z kúpnej ceny tovaru. V rámci záruky nevzniká kupujúcemu právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady a uplatnením práv vyplývajúcich zo záruky.
- V prípade uznanej reklamácie sa do záručnej doby nepočíta doba, ktorá uplynula odo dňa uplatnenia práva zo záruky až do dňa, keď bol kupujúci informovaný o vybavení reklamácie (tzn. o dobu vybavovania reklamácie sa záručná doba predlžuje).
- Ak dôjde v záručnej dobe k výmene tovaru za nový tovar alebo výmene časti tovaru za novú, na nový tovar alebo novú časť tovaru nezačína bežať nová záručná doba, ale len ďalej dobieha neuplynutá časť záručnej doby poskytnutej na pôvodný tovar.
- Práva zo záruky zanikajú nesplnením niektorej z podmienok uvedených v týchto záručných podmienkach.
- Poskytovanou zárukou nie sú dotknuté práva kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom, zo zákonnej zodpovednosti za vady.
IV. Spoločné ustanovenie pre zákonnú zodpovednosť za vady a záruku:
- Kupujúci je povinný riadiť sa pri užívaní tovaru pravidlami obsiahnutými v návode priloženom k tovaru a pravidlami všeobecne známymi.
- Kupujúci je povinný prekontrolovať technický stav tovaru a jeho jednotlivých častí, ako aj stav prevádzkových náplní, a to pred každým použitím tovaru. V prípade elektrických spotrebičov musí kupujúci použiť napájacie napätie, ktoré zodpovedá štítkovým hodnotám spotrebiča.
- Predávajúci nezodpovedá v rámci zákonnej zodpovednosti za vady, ani v rámci záruky za:
a) poškodenia a vady tovarov, ktoré vznikli po odovzdaní tovaru kupujúcemu, najmä v dôsledku neodborného zásahu, nepovolených konštrukčných zmien alebo opravy vykonanej neoprávnenou osobou, alebo v súvislosti s týmito skutočnosťami,
b) vady, kvôli ktorým bola poskytnutá kupujúcemu zľava a/alebo na ktoré bol kupujúci pri predaji upozornený,
c) bežné opotrebenie tovaru alebo jeho častí (viď nižšie); zákonnú zodpovednosť za vady ani záruku nie je možné zamieňať so životnosťou tovaru,
d) zmenu tovaru alebo jeho vlastností, ktoré vznikli v dôsledku nerešpektovania návodu na použitie tovaru, v dôsledku manipulácie alebo prepravy zo strany kupujúceho, v dôsledku nesprávneho používania, v dôsledku zavineného poškodenia tovaru kupujúcim alebo inou osobou odlišnou od predávajúceho, v dôsledku prirodzených zmien materiálov alebo pôsobenia vonkajších vplyvov (napr. oxidácia, korózia, opotrebenie náterov, zmena farbeného odtieňa plastových materiálov a pod.), v dôsledku živelnej katastrofy alebo iných vplyvov (napr. poruchou v elektrickej sieti alebo pôsobením spodných alebo podpovrchových vôd),
e) predčasnú stratu kapacity akumulátora v dôsledku jeho nesprávnej údržby alebo uskladnenia. - Predávajúci poskytuje servis a vybavuje reklamácie v českom a slovenskom jazyku.
- Kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu, alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho iné spotrebiteľské práva. Ak predávajúci odpovie na tuto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, môže kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu Slovenskej obchodnej inšpekcii (www.soi.sk) alebo inému príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov, ktorých zoznam je zverejnený na stránkach www.mhsr.sk.
V. Zodpovednosť za vady a reklamácie matracov
Predávajúci zodpovedá kupujúcemu zo zákona za vady matraca v rozsahu a za podmienok uvedených v čl. II. a čl. IV. tohto reklamačného poriadku a v prípade poskytnutia spotrebiteľskej záruky nad rámec zákona, v rozsahu a za podmienok uvedených v čl. III. a čl. IV. tohto reklamačného poriadku, avšak s týmito odchýlkami:
- Osobou určenou na prijímanie a vybavovanie reklamácií matracov predávaných predávajúcim je spoločnosť Hilding Anders Česká republika a.s., Branská 329, 514 01 Jilemnice, ČR, IČO: 26173212. Kupujúci je oprávnený uplatniť reklamáciu matraca telefonicky na tel. č. +420 736 752 320 nebo +420 734 523 372, alebo e-mailovou správou zaslanou na reklamace.cz@hildinganders.com.
- Kupujúci je povinný poskytnúť osobe určenej na prijímanie a vybavovanie reklamácií matracov súčinnosť potrebnú na preskúmanie vytknutej vady, najmä preukázať jej kúpu matraca u predávajúceho, poslať určenej osobe na jej žiadosť fotodokumentáciu vady matraca a umožniť určenej osobe prístup k matracu, prípadne jeho odvoz do servisného strediska určenej osoby na účely preskúmania vady a vybavenia reklamácie. Matrac musí byť odovzdaný k preskúmaniu vady hygienicky nezávadný.
- U vybraných matracov poskytuje predávajúci nad rámec zákonnej zodpovednosti za vady aj záruku na vady jadra matraca. Dĺžka záručnej doby je vyznačená na záručnom liste. Podmienkou platnosti tejto záruky je, aby sa kupujúci zaregistroval najneskôr do 30 dní od zakúpenia matraca na stránkach výrobcu https://reg.hilding.cz/cs.
- Predávajúci nezodpovedá v rámci zákonnej zodpovednosti za vady ani v rámci záruky za zmeny farby materiálov spôsobené vonkajšími vplyvmi, vytvorenie žmolkov na poťahu matraca v dôsledky používania nedoporučeného posteľných povlakov a prestieradiel, bežné zvlnenie alebo natiahnutie poťahu, čiastočné zmäknutie použitých materiálov matraca (bežný prepad/preležanie matraca je do 15% pôvodnej výšky matraca) alebo iné bežné opotrebovanie, ani za rozdiely v rozmeroch v rámci predávajúcim deklarovanej tolerancie (šírka a dĺžka +/- 20 mm, výška +/- 10 mm).
- Na uplatnenie reklamácie matraca môžete použiť reklamačný protokol dostupný TU. Pomôžete tým zrýchliť prijatie a vybavenie Vašej reklamácie.
VI. Vysvetlenie pojmov:
Dňom dodania tovaru sa rozumie dátum prevzatia tovaru kupujúcim po kúpe alebo po montáži, ak bola dohodnutá.
Použitím na podnikateľské účely sa rozumie zárobkové používanie výrobku za účelom dosiahnutia zisku.
Inými obchodnými účelmi sa rozumie používanie výrobku spôsobom obdobným používaniu výrobku pri vykonávaní podnikateľskej činnosti. Dôvodom užívania výrobku pre iné obchodné účely nemusí byť dosiahnutie zisku.
Odbornú montáž, pokiaľ je predpísaná, môže vykonať len osoba s príslušným živnostenským oprávnením. Pri uplatnení práv zo záruky môže byť požadované predloženie dokladu o vykonaní tejto montáže.
Posezónnou prehliadkou sa rozumie bezplatná kontrola výrobku odborným servisom Mountfield v rozsahu predpísaných úkonov. Prehliadky sú vykonávané každoročne v čase od 1. 10. do 31. 1. nasledujúceho roka. Po dohode so servisom predajne je možné vykonať posezónnu prehliadku aj mimo uvedené obdobie (napr. u snehových fréz po zime).Výsledkom posezónnej prehliadky je celkové posúdenie technického stavu výrobku s odporúčaním na vykonanie údržby či opravy výrobku tak, aby bola zachovaná jeho bezpečnosť a prevádzkyschopnosť. Zabezpečenie dopravy na posezónnu prehliadku, ako aj údržba alebo oprava výrobku po prehliadke je platenou službou.
Bežným opotrebovaním výrobku alebo jeho dielov sa rozumie opotrebovanie predovšetkým:
- žacích a rezných nástrojov (kosiacich a drviacich nožov, žabiek, rezných kotúčov, žacích strún, pílových reťazí, strižných líšt záhradných a plotových nožníc a pod.);
- nosných súčastí žacích a rezných nástrojov (unášačov a skrutiek nožov rotačných kosačiek, vyžínacích hláv, unášačov a krytiek motorových kôs, bubnov bubnových kosačiek, unášačov a vodítok lištových kosačiek, líšt reťazových píl);
- pracovných častí strojov alebo príslušenstva (závitoviek a škrabiek snehových fréz, turbín fukárov, vysávačov a čerpadiel, plunžerov tlakových umývačiek, pružín vyhrabávačov, hviezdic (tŕňov) prevzdušňovačov, kief a metiel zberačov, metiel rotavátorov a kultivátorov, nožov plečiek, hrotov brán a pod.);
- ochranných prvkov (zachytávačov reťazí, bezpečnostných krytov, štítov);
- súčastí klzných a valivých uložení (ložísk, puzdier a pod.);
- súčastí klinových a reťazových prevodov (klinových remeňov, reťazí a pod.);
- pracovných častí brzdových a spojkových systémov (obložení a pod.);
- vzduchových, palivových a olejových filtrov a filtračných médií bazénových filtrácií;
- gumových súčastí palivových a olejových vedení (membrán, hadičiek a pod.);
- tesniacich prvkov z gumy a ďalších materiálov;
- zapaľovacích elektród, šamotov a izolačných (tesniacich) prvkov kachlí a kotlov;
- membrán a pätiek bazénových vysávačov;
- fólií a plachiet pre bazény;
- bazénových hadíc;
- pojazdových koliesok a pneumatík;
- akumulátorov (postupná prirodzená strata kapacity);
- zapaľovacích sviečok;
- žiaroviek, poistiek, uhlíkov elektromotorov.
VII. Záverečné ustanovenia
Tento reklamačný poriadok internetového obchodu (e-shopu) predávajúceho ruší platnosť predchádzajúcich reklamačných poriadkov internetového obchodu (e-shopu) predávajúceho a je k dispozícii vo všetkých predajniach predávajúceho a na www.mountfield.sk.